Vouchery czyli pomysł na gwiazdkę

Przeważnie pytam Was tutaj, o to czy macie pomysł na obiad..

ale dziś zrobię wyjątek – w końcu już prawie ❄❄❄ grudzień! ❄❄❄ – i zapytam:

Nie macie pomysłu na świąteczny prezent?

Chcielibyście obdarować swoich bliskich czymś specjalnym?

Czymś co sprawi, że będą zdrowsi? Że będą szczęśliwsi?

Pewnie tak jak i ja – w te nadchodzące Święta Bożego Narodzenia chcielibyście podzielić się ze swoimi najbliższymi miłością i troską.

Bo to są najpiękniejsze “rzeczy”, które możemy komuś podarować.

Miłość, uśmiech, dobre słowo, zaufanie.

Niestety ZDROWIA podarować się nie da, choć to jedno z najczęstszych życzeń jakie pada wśród ludzi podczas dzielenia się opłatkiem.

Ale jeśli w jakiś sposób jesteście w stanie pozytywnie wpłynąć na stan zdrowia kochanej przez Was osoby – to zróbcie to!

Podarujcie KLUCZ DO ZDROWIA!

Podarujcie voucher na wizytę u dietetyka wraz z jadłospisem.

Może ktoś z Waszych najbliższych marzy, aby zmienić swoja sylwetkę? A może jest ktoś, kto ze względu na swoją chorobę powinien zmienić swoją dietę? Może ma złe wyniki krwi?

Może sam nie umie podjąć decyzji i wybrać się do dietetyka? 🤔

Może trzeba mu w tym troszkę pomóc? 🙂 🙂 🙂

Może babcia, może dziadek? Wujek, mama, siostra albo mąż? Może najlepsza przyjaciółka?

Wszystkie szczegóły znajdziecie w zakładce vouchery, o tu: klik

Polecam i czekam na Wasze zamówienia! ❤

PS. I to dopiero “wyraża więcej niż tysiąc słów”! 😀 Wyraża troskę o zdrowie osoby, którą obdarujecie. O to, abyście mogli spędzić ze sobą jeszcze wiele, wiele cudownych chwil. Chwil pełnych zdrowia, a nie słodyczy ; )

Renata

Pomysł na dynię piżmową

Mamy jesień, czyli sezon na dynię!

Kto lubi dynię ?

Dynię bogatą w beta-karoten, witaminy antyoksydacyjne, czyli witaminy C, A i E, kwas foliowy, wapń, magnez, potas, selen, a przede wszystkim cynk. Niskokaloryczną dynię. Pyszną dynię.

Jak ją przygotować?

Hmmm.. sposobów ogrom.
Dziś jednak przedstawię Wam sposób na zapiekaną dynię.
No i nie mogę nie pochwalić, ale to dzieło mojego kochanego TATY 😀 Czytaj dalej Pomysł na dynię piżmową

Renata

Nie jem chleba i nie chudnę. Ale jak to?!

„NIE JEM CHLEBA I NIE CHUDNĘ”.

Dlaczego ?????

JAK TO W OGÓLE MOŻLIWE? 😲

No cóż, dziś chciałabym przedstawić Wam kilka ważnych faktów na temat pieczywa i odchudzania.

Po pierwsze i najważniejsze: pieczywo nie sprawia, że tyjecie.

Po drugie: niejedzenie pieczywa nie sprawi, że schudniecie.

To proste.

Sposób żywienia nie jest zero-jedynkowy. Czytaj dalej Nie jem chleba i nie chudnę. Ale jak to?!

Renata

Pieczone placki ziemniaczane

Kto nie lubi placków ziemniaczanych??

Są tacy? 🙂

Myślę, że większość Polaków jest ich wielbicielami…taka mentalność 🙂

Jednak wielu z Was unika ich jak ognia, bo najczęściej są smażone w głębokim tłuszczu, bardzo kaloryczne, ciężkostrawne i niezbyt dietetyczne 🙂

Nie ukrywajmy połowa Polaków – wg. ostatniego raportu GUSu – 62% mężczyzn i 45% kobiet ma nadwagę lub już otyłość, a co za tym idzie – większosć ma zaburzenia lipidowe tj. nieprawidłowe poziomy cholesterolu całkowitego, LDL, HDL, triglicerydów.

Ale znając życie tylko 1/4 z nich zwraca uwagę na to co je, na aktywność fizyczną i styl życia.

I właśnie ta wyjątkowa 1/4 umartwia się i nie je placków ziemniaczanych.

Jest na to sposób!!

Mam dla Was przepis na pyszne pieczone w piekarniku placki!

Zdrowe, nie ociekające tłuszczem.

POLECAM.


Składniki na ok. 3 porcje:

  • 1 jajko
  • 1 cukinia (ok. 250g)
  • 1 marchew (ok. 45g)
  • 1kg ziemniaków
  • 2-3 łyżki mąki żytniej 2000
  • olej rzepakowy do posmarowania blachy

Sposób przygotowania:

Ziemniaki, marchew i cukinię (cukinię wraz ze skórką!) utrzyj na tarce o drobnych oczkach. Odciśnij wodę na sitku. Wymieszaj.

Dodaj jajko, 2 łyżki mąki żytniej (mogą być 3 jeśli słabo odciśniesz wodę). Masa nie ma być bardzo wodnista, woda nie powinna się oddzielać. Przypraw odrobiną soli, pieprzem, oregano i bazylią. Jeśli lubisz ostre smaki dodaj trochę chili 🙂

Blachę lub kratkę wyłóż papierem do pieczenia i posmaruj go cieniutko olejem. Nakładaj łyżką małe porcje i rozsmaruj na małe placuszki. Możesz zrobić cieniutkie (będą bardziej chrupiące) lub grubsze – będą bardziej “soczyste”.

Piecz w piekarniku na 200 stopniach z termoobiegiem około 25 minut, jeśli są grube można wydłużyć czas pieczenia.

W połowie pieczenia warto obrócić placuszki na drugą stronę.

Polecam szczególnie z sosem czosnkowym!

Jak go zrobić? To banalnie proste.

Bierzesz jogurt naturalny, kilka ząbków czosnku, czerwona papryka, odrobina soli i pieprzu. Możesz dodać też inne zioła. Warto przygotować go chociaż z pół godziny wcześniej, żeby sos zdążył się “przegryźć”.

Smacznego!!


Wartość odżywcza:
Energia: 348 kcal
Białko: 10,21g
Tłuszcz: 2,24g
Węglowodany: 78,33g
Błonnik: 7,73g

Renata

DOBRE WYBORY

A dzisiaj chciałam podzielić się z Wami garścią moich przemyśleń.

Na całej tej naszej dietetycznej drodze życia jest tak wiele rozdroży i zakrętów, że czasami faktycznie można się pogubić.

W którą stronę iść ?

Czy czytać „znaki’? I które mówią prawdę?

Bilbordy krzyczą nastawiane jeden na drugim. Którym się kierować?

A może iść za tłumem?

Czytaj dalej DOBRE WYBORY

Renata