Domowe spaghetti!

Lubicie spaghetti? 🙂

Mam dla Was przepis na pyszną i zdrową wersję!

Składniki na 2 porcje:

  • marchew – 2 małe sztuki (ok. 90g)
  • seler – 1/3 sztuki (ok. 100g)
  • cebula – 1 średnia sztuka (ok. 100g)
  • olej rzepakowy – 1 łyżka
  • indyk – pierś – mięso mielone * (200g)
  • czosnek – 2 ząbki
  • pomidory krojone – 1 puszka
  • makaron spaghetti pełnoziarnisty

* nie kupujcie nigdy gotowego mięsa mielonego! nigdy nie wiadomo co tam jest..niestety 🙁 Najprościej i najzdrowiej – poproście w sklepie mięsnym o zmielenie na miejscu, wtedy macie pewność, że indyk to indyk 🙂

Przygotowanie:

Seler i marchewkę zetrzyj na tarce. Czosnek przeciśnij przez praskę. Cebulę drobno pokrój. Wszystko razem wymieszaj i podduś na patelni z olejem rzepakowym. Przełóż wszystko do dużego garnka. Gdy warzywa będą miękkie dodaj mięso mielone z indyka i gotuj. Dodaj czerwoną paprykę, pieprz, bazylię. Na koniec wlej pomidory i gotuj aż masa trochę zgęstnieje.
Podawaj z pełnoziarnistym makaronem spaghetti.

 



Wartość odżywcza 1 porcji :


Energia: 549 kcal
Białko: 38,11g
Tłuszcze: 7,8g
Węglowodany: 86g
Błonnik: 7g

Smacznego!

 

Renata

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *