Kanapeczki z pieczonym łososiem

Dzisiaj propozycja kolacji (lub jeśli ktoś ma ochotę – również śniadania).
Dalej będę twierdzić, że kanapki mogą być super posiłkiem!

Składniki na 1 porcję:

  • Łosoś, świeży – 1/4 sztuki (50g)
  • Pomidor – 1 sztuka (50g)
  • Sałata zielona, liście – 3 liście (15g)
  • Jogurt naturalny Skyr – 2 łyżki (50ml)
  • Masło 82% – 1/2 łyżeczki (5g)
  • Chleb zwykły (pszenno-żytni) – 4 małe kromeczki (120g)

    Przygotowanie:

➨ Łososia obtocz w majeranku, tymianku i słodkiej papryce.
➨ Upiecz w piekarniku np. w naczyniu żaroodpornym w 180stC, przez ok. 20minut.
➨ Przygotuj kanapki z masłem, sałatą, pomidorem bez skórki i upieczonym w folii łososiem.
➨ Na kanapki nałóż skyr wymieszany z kurkumą i odrobinką soli. Możesz skyrem posmarować chleb, na to nałożyć sałatę, pomidora i łososia.

Gotowe! Bardziej urozmaicone i zdrowe kanapki <3



Wartość odżywcza w 1 porcji :
Energia: 486 kcal
Białko: 23,96 g
Tłuszcze: 12,61 g
Węglowodany: 72,13 g
Błonnik: 5,84 g


❤ ONKOINFORMACJA ❤

❶ Taki oto ciekawy sposób na kanapki. Jak już kiedyś mówiłam – kanapki mogą być naprawdę wartościowym posiłkiem, ważne aby był dobrze zbilansowany!
❷ Obecne zdjęcie pochodzi od pacjentki nieONKO, lecz po licznych OZT, u których dieta była już rozszerzana o małe ilości surowych warzyw (pomidor, kiełki, sałata) oraz zwiększyłyśmy już ilość tłuszczu w diecie.
❸ Osoby, które nie muszą być na diecie lekkostrawnej – po prostu zamieńcie pieczywo pszenne na żytnie, najlepiej razowe – i posiłek nadal będzie idealny ❤️
❹ Po co dodatek skyru? A no po to, aby wyrównać ilość białka w posiłku – łosoś charakteryzuje się wysoką zawartością tłuszczu, więc chciałam wyrównać strukturę posiłku dodając nieco białka.
❺ Łosoś jest rybą bogatą w omega-3, które wykazują działanie przeciwnowotworowe i przeciwzapalne, stąd warto wprowadzać go do diety.
❻ Omega-3 mają również korzystny wpływ na poziom cholesterolu i triglicerydów we krwi – co z kolei ważne jest u osób z miażdżycą, czy cukrzycą t. 2 (często poziom trójglicerydów jest wtedy podwyższony z uwagi na nieprawidłową dietę).
❼ Osoby, które są na dietach niskotłuszczowych – zrezygnujcie z łososia na rzecz dorsza, sandacza i mintaja – będą miały większą zawartość białka, a mniej tłuszczu.
❽ Jeśli nie jecie ryb wprowadźcie do diety tran z wątroby dorsza i ryb dorszowatych (nie z rekina), a jeśli nie wyobrażacie sobie wypić tranu to zaopatrzcie się w kapsułki z DHA i EPA np. z alg.

Renata

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *