Najprostszy deser sezonu

A dzisiaj propozycja mega szybkiego posiłku.

II śniadania / podwieczorku.. → deseru.

Proste, gotowe w 5 min i taaaaaaaakie zdrowe <3

O co chodzi?

O posiłek, który wystarczy tylko wymieszać. 🙃

Korzystajcie z truskawek póki są takie pyszne! <3


Składniki:

  • truskawki
  • jogurt naturalny
  • płatki owsiane (tylko nie błyskawiczne)
  • orzechy -> u mnie nerkowce, płatki migdałowe i orzechy włoskie

Wykonanie:

Wymieszaj i zjedz od razu! Nie czekaj, aż płatki namokną – wzrośnie wtedy indeks glikemiczny, co negatywnie wpływa na poziom glukozy we krwi.

Zalety posiłku?

❶ Wykorzystujemy sezonowe truskawki – a są takie pyszne!

I zdrowe.

✅ Są bogate w antyoksydanty (głównie wit. C), które zwalczają wolne rodniki powodujące starzenie się organizmu i powstawanie chorób cywilizacyjnych, np. miażdżycy. Pomagają zwalczać stan zapalny.

✅ Są bogate w wodę -> a wielu z Was ma problem z wypijaniem odpowiedniej ilości wody w ciągu dnia.

✅ Są niskokaloryczne! Pół kilo to zaledwie 165kcal, tak – pół kilo!

✅ Mają niski indeks glikemiczny – także kochani cukrzycy – nie słuchajcie osób, które zakazują Wam jeść truskawek! W dobrze dobranej diecie również Wy możecie raczyć swoje podniebienia tymi pysznymi owocami.

❷ Płatki owsiane – dodatek błonnika i wit. z gr B.

❸ Orzechy – cała gama jedno- i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, a także mikroelementów m.in magnezu, cynku czy żelaza.

❹ Jogurt naturalny – dobrze przyswajalny wapń oraz bakterie fermentacji mlekowej, tak korzystne dla naszej mikroflory jelitowej!

❗ 4 składniki = bogactwo zdrowia. A na dodatek przepyszna kombinacja smaków <3

I taka szybka do stworzenia.

Nie kombinujcie tylko wymieszajcie to wszystko razem 😅

Renata

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *